Kako možemo privući dijete teniskom sportu i kako zadržati djetetov dugoročni interes za njega?
To pitanje predstavlja možda najveći izazov s kojim se sportski radnici susreću.
Kako bi taj izazov uspješno svladali, važno je konstantno imati na umu dvije stvari:
Nisu djeca ta koja se moraju prilagoditi tenisu, nego je tenis taj koji se mora prilagoditi djeci.
Na koji način?
Upotrebom sporijih loptica, manjih reketa, manjih dimenzija igrališta, novih formata i pravila natjecanja, da spomenemo samo neke aspekte.
Djeca su na prvom mjestu, a tenisači/igrači/učenici na drugom. To će reći da trening prije svega treba imati na umu djetetovu dobrobit i njegov razvoj u uspješno i kvalitetno ljudsko biće.
(Ne)ostvarenje nekih specifičnih teniskih ciljeva to nikada ne smije ugroziti.
Imajući navedeno u vidu, od velike je pomoći trenerima da tenisku igru (koju su prethodno prilagodili djeci) promatraju kroz četiri osnovna vida:
Emocionalni vid
Od suštinske je važnosti da osjećaj užitka u igri od početka prati proces učenja. Djeca najbrže napreduju ukoliko trening stvara klimu koja promovira samopouzdanje i sigurnost.
Za to je potreban pozitivan trener koji u svakom trenutku osigurava potporu djeci.
Motorički vid
Motorički razvoj djeteta treba biti u fokusu trenažnog procesa, osobito u dobi između 5 i 7 godina kada djeca još nisu:
- postala u potpunosti svjesna svog tijela
- prošla kroz potpunu moždanu lateralizaciju
- posve razvila prostornu percepciju
- uspostavila kontrolu vremena
Socijalni vid
Djeca trebaju nove prijatelje i suigrače. Uključenost u teniski sport pruža odličnu platformu za razvoj djetetovih socijalnih vještina.
Vježbe koje uključuju timski rad, podjelu zadataka i sl. mogu uspješno pomoći djetetovu integraciju u grupu.
Intelektualni vid
Djeca upotrebljavaju drugačiji jezik od odraslih. Instrukcije trebaju uvažavati tu različitost te biti kratke, jasne i, ako je potrebno, slikovite!
I za kraj, ukoliko stalno imamo pred očima da je za djetetov ostanak u sportu, igra važna koliko i prirodna, sasvim sigurno nećemo puno pogriješiti.
Ona pruža djeci cijeli raspon pozitivnih iskustava koja ni najbolji trener ne može mimo igre proizvesti.
Autor teksta: Ivan Užarević, TK Rally